La mai bine de 2 ani de la debutul proiectului “Școala Comunităţii Remetea Chioarului”, derulat de Asociaţia ASSOC și Comuna Remetea Chioarului, rezultatele se conturează din ce în ce mai frumos.

Una dintre activitatile de bază ale proiectului este programul “Școala dupa şcoală”, derulat de specialişti ai ASSOC în colaborare cu dascăli din localitate. Împreună, aceștia îmbină activităţi diverse destinate elevilor.

Astfel, 222 de elevi au participat la activităţi și au beneficiat de servicii educaţionale specializate, sprijin în rezolvarea temelor, cu scopul îmbunătățirii rezultatelor scolare, sprijin educaţional diferenţiat (pe grupe de interes, pe nivele şcolare). Cel puţin 140 de elevi au beneficiat de sprijin în vederea participării la examenul de Evaluare Naţională.

Elevii de nivel primar sau gimnazial au participat și la activităţi extracurriculare, ateliere şi cluburi şcolare, activităţi de dezvoltare personală îndreptate spre nevoile lor, dezvoltarea abilităţilor, încurajarea stimei de sine, a conştiinţei propriei identităţi, a comunicării interpersonale şi a relaţionării cu ceilalţi. Aceste activităţi informale şi nonformale au ameliorat atât situaţia şcolară, cât şi comportamentul de adaptare şcolară ale elevilor Scolii Gimnaziale Remetea Chioarului, Posta, Berchez sau Berchezoaia.

Elevii au participat la ateliere de artă, muzică sau dans, au realizat machete sau colaje, au făcut sport sau au vizionat materiale educative diverse. S-au organizat excursii, serbări scolare, sezători interculturale, s-au marcat zile internaţionale importante, au vizitat obiective turistice, şi-au diversificat lecturile sau şi-au îmbunătăţit abilitătile IT. De asemenea, au avut activități cu teme legate de reducerea violenței și desegregare, drepturile copilului și păstrarea tradițiilor, promovarea a igienei şi a nutriţiei sănătoase.

Programul “Școala după scoală” a oferit o alternativă importantă elevilor defavorizaţi din comuna Remetea Chioarului şi a avut un efect vizibil şi în creşterea frecvenţei şcolare, scăzând rata absenteismului şi cazurile de abandon şcolar din comunitate.

Dincolo de informaţii valoroase şi sprijinirea progresului şcolar de zi cu zi, elevii au beneficiat şi de pachete de hrană caldă, iar activitaţile au promovat valori importante pentru copii şi adolescenţi.

În mediul rural oferta de activităti extracurriculare e extrem de limitată, astfel că proiectul a oferit elevilor oportunităţi de socializare și petrecere a timpului liber, dar și de satisfacție reciprocă atât a copiilor, cât și a membrilor echipei de proiect. Pentru primii a fost un nou mod de a învăța, iar pentru specialiști o mare realizare, aceea de a deschide unor copii perspective spre o altă lume, în care dorințele de depășire a condiției se pot împlini.