Centrul de incluziune socială din Ponorâta

By aprilie 8, 2016 Știri și evenimente

 

Codrin Pârcălab

Proiectul “Educația alternativă la sărăcie”, își propune să intervină în comunitatea romă din Ponorâta, comuna Coroieni, județul Maramureș, unde a fost creat un Centru de incluziune socială, care oferă servicii integrate către copiii și tinerii aflați în situație de risc. Scopul activităților desfășurate în Centru îl reprezintă creșterea gradului de acces la educație formală, non-formală, bunăstare, sănătate și ocupare.

Încă de la finalizarea Centrului de incluziune socială, acesta este plin cu copii care au un spațiu a lor, unde merg nu doar pentru a învăța ci și pentru că știu că acel spațiu le aparține și că este construit special pentru ca ei să aibă o viață cât mai apropiată de ceilalți copii. Copii care merg la școală și care se joacă cu colegii în curte, în timpul pauzelor.

Mulți dintre acești copii nu au reușit încă să se atașeze de un loc pe care să îl considere al lor, unii povestind cum au fost prin țări străine de la vârste fragede. De la începutul acestui proiect copiii au ajuns să umple sala de clasă, procentul de participare la ore fiind de 90%.

Până în acest moment s-au oferit servicii de tip ”Școală după Școală” pentru 80 de copii din clasele 0-IV. Cei 5 educatori au constituit 6 grupe cu care lucrează astfel: 3 grupe dimineața și 3 grupe după masă. Activitățile sunt organizate în centrul de zi si centrul de informare si consiliere. Pentru fiecare dintre cei 80 de copii s-a întocmit un dosar personal. Au fost asigurate 80 de pachete cu produse de îngrijire personală inscripționate cu numele fiecărui copil. Este plăcut să-i vezi acum spălându-se pe mâini când se pregătesc pentru masă.

Dintr-un grup tintă de 50 tineri de etnie romă au fost recrutati si consiliati 20, din care 12 fete. De asemenea, au fost recrutati si consiliati membrii din 7 familii rome (din grupul tinta de 35). Au fost finalizate 80 de anchete sociale pentru copii din centrul de zi.

După doar jumătate de an de activități care vizează educația și incluziunea socială, rezultatele sunt mult peste așteptările tuturor. Prezența străinilor nu mai este privită ca o amenințare și mulți dintre romi par deschiși la colaborări alături de consilieri și asistenții sociali.