Mai mulți tineri din sistemul de protecție a copilului și tineri care au ieșit din grija statului la împlinirea vârstei majoratului au avut posibilitatea să opteze pentru un curs de calificare care să le asigure o meserie și, implicit, un venit stabil în următorii ani.

Cu entuziasm s-au apucat de învățat tinerii cooptați în proiectul ”Un cuib pentru mâine!” (ID 136277), după ce 14 dintre ei s-au înscris la cursul de calificare ca lucrător în alimentație – organizat la Sighetu Marmației, iar alți 14 la cel de agent de curățenie clădiri și mijloace de transport de la Baia Mare.

Întrebați care a fost motivul participării la cursuri, toți au spus că este o soluție ce le poate asigura viitorul. “Când trebuie să te descurci pe cont propriu, fără ajutor de la mama sau tata, viața nu mai e ușoară. Stăm în chirie, împărțim din cheltuieli ca să ne putem descurca, deci nu prea avem cum să stăm degeaba. La angajare ți se cere experiență și calificare așa că orice calificare este bună.”

Managerul de proiect, Bianca Pricop Sălăgen, s-a declarat mulțumită de rezultatele tinerilor, precizând că știe dificultățile pe care le întâmpină aceștia. “Ne cunoaștem de peste doi ani și suntem incântați de seriozitatea cu care au primit cele două cursuri. Tinerilor ieșiți din sistemul de protecție trebuie să le oferim aceleași posibilități de dezvoltare personală ca și altor adolescenți, iar prin proiect le-am creat un cadru prielnic prin care să beneficieze de tot suportul social și moral”, a precizat Bianca Pricop Sălăgen.

Asociația ASSOC a lansat proiectul „Un cuib pentru mâine” în baza cofinanțării obținute din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Acesta se adresează tinerilor între 16 și 25 de ani proveniți din centrele de tip familial din Maramureș și vizează dezvoltarea de servicii de asistență comunitară care să susțină dobândirea deprinderilor de viață independentă pentru adolescenții din sistemul de protecție.

Proiectul, care a ajuns aproape de finalizare, și-a propus sprijinirea tranziției de la un sistem institutionalizat către viața independentă prin asigurarea unor măsuri în vederea integrării socio-profesionale a tinerilor instituționalizați sau post-instituționalizați.